Paco Barragán

Paco Barragán je nekdanji kustos Matucane 100 v Santiagu de Chile, sodelujoči urednik Artpulsea in doktorat na Univerzi de Salamanca (USAL), Španija. Prispeval je tudi k uredništvu revije ARTPULSE, Miami (ZDA). Prihaja iz Šanije. Potuje, piše, kurira, moderira in celo včasih spi na umetniških sejmih!

Od Cezarja do Mao: Geneza (umetniškega) sejma iz antičnega Rima v svetovni Hongkong


ČETRTEK, 13. 12. 2018 ob 12.00 (ARTKIT, GLAVNI TRG 14, MARIBOR)

Čudno, nikoli ni bilo veliko zgodovinskih informacij o umetniških sejmih, medtem ko so postali progresivno, še posebej pa že od devetdesetih let, ena najpomembnejših umetniških platform v današnjem globalnem kapitalizmu. Ne glede na to so sejmi vedno na DNK umetniškega sveta, čeprav niso v obliki, kot jih poznamo danes. Od religiozne Feria v Rimu in baročnih obrtnih sejmov preko industrijskih svetovnih sejmov lahko svojo zgodovino sledimo do današnjega svetovnega umetniškega sejma v Hongkongu. To je zanimiva in še nezahtevna zgodba, da se iz religije v kapitalizem, od lokalnih izmenjav do svetovnih trgov, od umetniških do umetniških poti.

Ker imajo slab ugled: zgodovinska perspektiva iz pre-modernega bojevnika do današnjega Cosmopolitan Collectorja


PETEK, 14. 12. 2018 ob 12.00 (ARTKIT, GLAVNI TRG 14, MARIBOR)

Zbiralci so bili vedno v središču umetnostnega sveta. Pravzaprav je večina javnih muzejev posledica zasebnih okusov in umetniških flirtanj kraljev in cesarjev, papežev in kardinalov, plemičev in buržujskih. Kljub temu so jih pogosteje označevali kot posesni, kopalke, fetišistične, snobove, špekulante, razburljive, egocentrične in zasvojene. Namesto dolgočasnih in démodé kategorizacij psiholoških ali družbenih perspektiv, predlagam vrsto taksonomij iz pred modernega bojevnika današnjemu svetovljanskemu zbiratelju, ki nam bo pomagal bolj artikulirati to strast bolj nepristransko. Tako kot Shawn Mendes, me ne zanima, če imajo slab ugled …

Od (strastnih) zbirateljev in (Funky) umetniških sejmov: A (ne tako svetovno) Zgodovina zbirk in umetniških sejmov na kratki


SOBOTA, 15. 12. 2018 ob 11.00 (GALERIJA HEST, ŽIDOVSKA 8, LJUBLJANA)

Zbiralci so bili vedno v središču umetnostnega sveta. Pravzaprav je večina javnih muzejev posledica zasebnih okusov in umetniških flirtanj kraljev in cesarjev, papežev in kardinalov, plemičev in buržujskih. Kljub temu so jih pogosteje označevali kot posesni, kopalke, fetišistične, snobove, špekulante, razburljive, egocentrične in zasvojene. Namesto dolgočasnih in démodé kategorizacij psiholoških ali družbenih perspektiv, predlagam vrsto taksonomij iz pred modernega bojevnika današnjemu svetovljanskemu zbiratelju, ki nam bo pomagal bolj artikulirati to strast bolj nepristransko. Tako kot Shawn Mendes, me ne zanima, če imajo slab ugled …